Мережевий нарцисизм: сутність, природа, причини поширення, залученість української молоді

Oksana Romaniuk

Анотація


У статті досліджується сутність і природа мережевого нарцисизму. Автор стверджує, що в межах об’єктивної структури на макрорівні мережевий нарцисизм – це загальний гіпертрофований стан розпорошеної множинності унікальних, існуючих і вигаданих “Я”, часом зведений до рівня повсякденної і до рефлексивної свідомості, що уособлює надмірне самовдоволення, або патологічну самозакоханість людей, які, не зважаючи на реальність суспільної визначеності їхньої особистості, публічно співмилуються різними ракурсами нескінченого конструювання самих себе та подій свого життя, подекуди наслідуючи інших, а візуальні докази свого існування демонструють у соціальних мережах Інтернету. Соціологічне дослідження засвідчує існування в Україні приблизно п’ятивідсоткової кількості від загального масиву опитаної молоді, у якості потенційно функціонуючих “мережевих нарцисів”. Загалом, серед опитаних молодих людей превалює доволі помірковане ставлення до Інтернет-мережі. Автором також запропонована класифікація причин поширення мережевого нарцисизму.

Ключові слова


мережевий нарцисизм; сутність та природа мережевого нарцисизму

Повний текст:

PDF

Посилання


Bushanskyi, V. (2011), “Postmodern, kitch and narcissism” [“Postmodern, kitch, narcissism]”, Scientific notes, Kuras Institute of Political and Ethnic Studies of the NAS of Ukraine, No. 4(54), Kyiv, рр. 137 – 149. [in Ukrainian]

Dostoevskii, F. (1985), Memories From Underground [Zapiski iz podpolya], Moscow, 26 p. [in Russian]

Fed, I. A. (2008), Catharsis and narcissism: problems and trends of sanitation [Katarsis i narzisism: problemi I tendenzii osdorovlennya], Scientific Thought, Kyiv, рр. 34–44. [in Ukrainian]

Girard, R.N.Т. (2000), Violence and the Sacred [Nasilie i svyashchennoe] [Trans. by G. M. Dashevskii], New Literature Review, Moscow, 400 p. [in Russian]

Kolesnyk, I.I. (2012), “Turning back to things” as a perspective of historical researches” [“Povernennia do rechey” yak perspektyva istorychnykh doslidzhen”], Ukrainian Historical Journal, No 3, Kyiv, pp. 184 – 200. [in Ukrainian]

Lange, А. (2002), “The Grand Loneliness. Narcissism as an anthropological-existential phenomenon” [Grandioznoje odinochestvo. Nartsissizm kak antropologichesko-ekzistentsial’nyi fenomen], Mos-cow Psychotherapy Journal, No 2, pp. 34-58. [in Russian]

Lange, A. (2008), Person. Existential-analytical theory of personality [Person Eksistenzialno-analiticheskaya teoriya lichnosti], Genesis, Moscow, 159 p. [in Russian]

Lipovetski, Zh. (2001), Epoch of emptiness. Essay about modern individual [translated from French. V. V. Kuznetsov], [Era pustoti. Esse o sovremennom individuume], Vladimir Dal, St. Petersburg, 336 p. [in Russian]

Maklakov, A., Shevchenko, A. (2010), Obscene pleasure: experience of radical thought, [Nepristoinoe naslazhdenie: opit radikalnoi misli], Molyar S.V. SPD, Kyiv, 412 p. [in Russian]

Panina, N. V. (2001), Technology of sociological experiment, [Tehnologiya soziologicheskogo issledovaniya], Institute of Sociology of the NAS of Ukraine, Kyiv, 277 p. [in Ukrainian]

Sapenko, R. (2005), “Frankfurt school’s thinkers and the problems of mass culture” [Misliteli Franfurtskoi shkoli I problemi masovoi kulturi], Actual issues of history, theory and practice of artistic culture, Issue No. 14, Kyiv, рр. 240 – 247. [in Ukrainian]

Vardzha, A. (2007), Way of Evil. West: Matrix of Global Hegemons [Put’ zla. Zapad: matriza globalnih gegemonii], AST Astrel, Moscow, 544 p. [in Russian]

Vasylieva, I. V. (2010), Human in religion measurement: methodological aspects: Author’s Thesis [Lyudyna u religiinomu vymiri: metodologichni aspekty: avtoreferat dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia doktora filosofs’kykh nauk, 09.00.11], Znanya, Kyiv, 37 p. [in Ukrainian]

Zymovets, R. V. (2003), “Protest potential of modern culture” [“Protestnii potenzial modernoi kulturi”], The idea of culture: the challenges of modern civilization [Ye. K. Bystricky, S. V. Proleyev, R. V. Kobets, R. V. Zymovets], Alterpres, Kyiv, рр. 148 – 190. [in Ukrainian]


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.