Добровільна пожертвувана праця в пошуку сенсу

Mitko Momov

Анотація


Тут я хотів би представити особливу соціальну структуру - спільноту близько 50 болгар, які живуть в монастирі “Святий Георгій Зографскій” в монастирській республіці Афон (Свята гора) на території Республіки Греції. За останні 2-3 десятиліття чисельність проживаючих в ньому зростає, як і інтерес до нього. Спільноту відвідують окрім паломників і добровільних болгарських робітників й ті люди, які приїжджають щомісяця щоби протягом тижня пожертвувати свою працю монастирю. Їх називають харізанамі (добровольцями). Вони приїжджають з різних куточків Болгарії, щоби працювати безкоштовно, тобто, пожертвувати свою працю чернечій громаді. Для цього їм потрібно взяти відпустку, оплатити візу і транспорт, що не просто для жителів найбіднішої країни ЄС. Цікаво, що їх кількість з року в рік зростає. Що змушує цих людей залишати світське життя або регулярно приходити з ціною поневірянь? Я шукаю відповідь на це питання, використовуючи крім православних і історичних свідчень (митрополит Иерофей (Vlachos) 2011) і антропологічний метод участі – спостереження та інтерв'ю – бесіди з ченцями, волонтерами, паломниками.

Ключові слова


антропологія; християнська антропологія; Атон; православ'я; чернецтво; волонтерство; пошуки сенсу

Повний текст:

PDF (Russian)

Посилання


Apadurai, A. (2006), Free Modernity: Cultural Dimensions of Globalization [Svobodna modernost: Kulturni izmereniJa na globalizaciJata], Lik, Sofia, 322 p. [in Bulgarian]

Beber, M. (2005), Protestant Ethics and the Spirit of Capitalism [Protestanskata etika I duhat na kapitalizma], Geo-Milev, Sofia, 335 p. [in Bulgarian]

Berdyaev, N., (1952), “The Truth of Orthodoxy” [“Istina pravoslavia”], Bulletin of the Russian Western European Patriarchal Exarchate, Paris; No. 11, p. 4-10 [in Russian]

Chanyshev, A. (1981), A course of lectures on ancient philosophy [Kurs lektsii po drevnei filosofii]. Higher School, Moscow, 374 p.

Katsarski, I. (2016), “Capitalism and Power” [“Kapitalisam I vlast”], Diogenes Library: Philosophy: From Modernism to Postmodernism, Pub. “St. Cyril and St. Methodius University of Veliko

Tarnovo”, pp. 121-145 [in Bulgarian]

Kierkegaard, S. (2005), The Diary of a Seducer [Dnevnikat na edin prelastitel]. Pub. Hemus group. [in Bulgarian]

Kuzov, S. (2015), “The New Bulgarian Passion: Harizani of Zograf” [“Novata strast b"lgarska: Harizani na Zograf”], Maritsa newspaper, issue 11.12. [in Bulgarian]

Marinov, D. (2003), "Folk Faith" [“Narodnite viarvania”], Selected Works, vol. 1, part 1, Pub. “East West”, Sofia, 426 p.

Metropolitan Jerotheos (Vlahas), (2011), St. Gregory Palamas as the Holy Highlander [Sviatitel Grigorii Palama kak Sviatogorets], Pub. “Holy Trinity St. Sergeev Lavra”, Sergiev Posad, 428 p.[in Russian]

Momov, M. (2015), “Ritual identity within ethical boundaries” [“Ritualna identichnost v etichni granici”], Friends of the Rainbow, 12.03.2015, pp.1-7, viewed 28 August 2020, available at:

http://friendsoftherainbow.net/node/1355 [in Bulgarian]

Mutafchiev, P. (1993), East and West in the European Middle Ages [Iztok zapad v evropeiskoto srednovekovie], Pub. “Hr. Botev”, Sofia, 373 p. [in Bulgarian]

Palamas, G. (2007), Triads in Defense of the Sacred Silent [Triady v zashchitu svyashchennobezmolvstvuyushchikh], Nauka, St. Petersburg, 429 p.

Passy, I. (2000), “Is Man Homo ludens?”, Huyzinha, J. Homo ludens, Pub. "Zachary Stoyanov", Sofia, pp.1-6 [in Bulgarian]

Solzhenitsyn, A. I. (1975), Living Not Lies: August 73 – February 74 [Zhit' ne po lzhi: avgust 73 – fevral' 74], YMCA-PRESS, Prague, 208 p.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.