«Я» як публічне шоу: візуальний компонент в політиці ідентичності

Elena Hodus

Анотація


У статті основний фокус наукового інтересу зосереджений на  специфіці сучасного типу суб'єктності, включеної в поле масмедійной культури, візуальної, а не вербальної за своєю природою. Саме візуальне середовище задає сьогодні загальний комунікативний простір і відповідне почуття ідентичності. В даному випадку інтерес викликає не стільки сама ідентичність, скільки практики, які використовуються для позначення свого "Я" учасниками соціальних інтеракцій з акцентом на значущість візуального компоненту. Обґрунтовується ідея про те, що бажання індивіда перетворити своє "Я" на публічне шоу, зробити своє приватне життя своєрідним видом товару і видовища, продемонструвати світу "щасливе самозвеличання" (Facebook, Twitter, блогосфера в цьому сенсі дуже зручні майданчики) - є формою особистого висловлювання, яка покликана притягнути увагу до власного "Я" на фоні об'єму реальних соціальних зв'язків, що катастрофічно зменшується. Цей наслідок дефіциту суб'єктності, що переживається в першу чергу молодими людьми в такій стратегії самопрезентації як "Я-для-інших" з акцентом на ідеалізацію естетичного досвіду і афективного боку соціального існування.

Ключові слова


Ідентичність; естетичне самоконструювання; медіатизація, естетизація і візуалізація "Я"

Повний текст:

PDF

Посилання


Luhmann, N. (2005), The Reality of the Mass Media [Real'nost' massmedia], trans. from German, Praxis, Moscow, 256 p. [in Russian]

Bauman, Z., Donskis, L. (2014), Moral Blindness: The Loss of Sensitivity in Liquid Modernity [Moralna slipota. Vtrata chutlyvosti u plynnii suchasnosti], trans. from English, Spirit and letter, Kyiv, 280 p. [in Ukrainian]

MacCennell D. Empty Meeting Grounds The Tourist Papers / D. MacCennell. – London, New York Routledge, 1992. – 346 p.

Eco, U. (2007), Turning Back the Clock: Hot Wars and Media Populism [Polnyi nazad! «Goryachie voiny» i populizm v SMI], [Text], Eksmo, Moscow, 592 p. [in Russian]

Bondar’, R. (2013), “How to lead the youth with “chimerical consciousness” [“Kak rukovodit' molodezh'yu s “khimerichnym soznaniem”], Comments, No.41, October 25, 2013. [in Russian]

Gornykh, A., Usmanova, A. “Internet aesthetics and visual consumption: to the question of the nature and specifics of the Runet” [“Estetika Interneta i vizual'noe potreblenie: k voprosu o sushchnosti i spetsifike Runeta”], Control + Shift: public and personal in the Russian Internet: collection of articles, edited by N. Kondratova [Control + Shift: publichnoe i lichnoe v russkom internete: sbornik statei], New Literary Review, Moscow, pp. 275-298. [in Russian]

McQuire, S. (2014), The Media City: Media, Architecture and Urban Space [Mediinyi gorod: media, arkhitektura i gorodskoe prostranstvo], Strelka Press, Moscow, 392 p. [in Russian]

Zolotarev, E. (2013), “If privacy is an anomaly, can we defend it?” [“Esli privatnost' – anomaliya, smozhem li ee otstoyat'?”], available at: http://www.computerra.ru/88723/privacy-is-anomaly/ [in Russian]

Kosterina, I. (2008), “Publicity of private diaries: on the identity in the blogs of Runet” [“Publichnost' privatnykh dnevnikov: ob identichnosti v blogakh Runeta”], “Emergency ration”, No.3 (59), available at: http://magazines.russ.ru/nz/2008/3/kol7.html. [in Russian]

Miller, K., Shepherd, D. “Keeping an online diary as social action: genre analysis of blogs” [“Vedenie onlain-dnevnika kak sotsial'noe deistvie: zhanrovyi analiz blogov”], available at: http://sociologist.nm.ru/articles/miller-shepherd.htm [in Russian]

Koretskaya, M., Savenkova, E. (2012), “Habitus and subjectivity: the experience of living history in the TV project “Manor of the Edwardian era” [“Gabitus i sub"ektivnost': opyt zhivoi istorii v teleproekte “Usad'ba Edvardianskoi epokhi”], E. Ivanenko, M. Koretskaya, E. Savenkova. Constellation of the Gorgon (essays on media effects) [Sozvezdie Gorgony (esse ob effektakh media)], Aletheia, St. Petersburg, pp. 256-284. [in Russian]

Gofman, I. (2000), Presentation of self as other one in everyday life [Predstavlenie sebya drugim v povsednevnoi zhizni], Kanon-Press-Ts, Moscow, 304 p. [in Russian]

Zhizhek, S. “Wikileaks”, or when our duty is to unmask” [“"Vikiliks", ili kogda sryvat' maski nash dolg”], available at: http://russ.ru/Mirovaya-povestka/Vikiliks-ili-kogda-sryvat-maski-nash-dolg. [in Russian]

Boltanski, L., Chiapello, E. (2011), The new spirit of capitalism [Novyi dukh kapitalizma], New Literary Review, Moscow, 976 p. [in Russian]


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.