Корпоративна національна культура як предмет соціально-філософського аналізу

Irina Ostapenko

Анотація


Економічні закономірності та корпоративна культура аналізуються в статті відповідно до принципів економічної раціональності в контексті суспільних тенденцій, згідно з якими від членів суспільства за певних умов очікується певний образ дій. Корпоративна і господарська культура України складна і суперечлива. Її особливість полягає в слабкості вітчизняного організаційного потенціалу. Найважливішою базовою цінністю господарської культури розглядається праця. Праця як цінність культури суттєво впливає на господарський розвиток, разом з тим цінність праці визначається економічними, політичними та соціокультурними умовами. Необходімими атрибутами будь-якої господарської діяльності є практицизм і раціональність. Ставлення до практицизму в Україні протягом досить довгого часу було досить неоднозначним. Існувала відома традиція засудження прагнень до особистого збагачення і «міщанства» як побутового, повсякденного практицизму. Ця традиція була пов'язана з колективістським ідеалом, поширеним і серед селян, і серед ліберальної інтелігенції, яка, у свою чергу, намагалася стверджувати моральні ідеали безкорисливого «служіння народові ». Поширення серед певної частини інтелігенції отримав і підтримуваний православ'ям ідеал спрощення, тобто зведення до мінімуму споживання і повсякденного побутового комфорту. З іншого боку, існувала і тенденція, де культивувалося практичне вміння домогтися успіху, достатку, чесно розбагатіти. І в Україні, як і в інших країнах, також цінувався господар, енергійний підприємець, що розширює свою справу чесним чином. Суспільство підтримувало природність поваги до ініціативи та справедливої розсудливості, вміння налагодити господарський механізм. Корпоративна культура на території сучасної України знаходиться ще на початку шляху свого демократичного формування. Соціальна філософія володіє безперечними перевагами як методологічне підґрунтя наукового пошуку можливості оптимізації суспільного розвитку. Соціально-філософський аналіз проблем корпоративної культури та корпоративної етики виправданий викликом часу, і вимагає невідкладних перетворень у суспільній свідомості українців.


Ключові слова


Корпоративна культура; економічна діяльність; соціально-філософський аналіз; економічна теорія; раціональність; соціальна реальність.

Повний текст:

PDF

Посилання


Boyett, J.H. (1995), Maximum Performance Management / J.H. Boyett, H.P. Conn. . – Oxford, Р. 32.

Bulgakov, S.N. (1993), “Philosophy of Economy”, Works in 2 Volumes [“Filosofiya khozyaistva”, Sochineniya v 2-kh tomakh], Vol.1, Science, Moscow, pp. 47-297. [in Russian]

Krymets, L.V. (2012), Social interaction in the context of post-industrial society in the current stage of development: monograph [Sotsial'noe vzaimodeistvie v kontekste postindustrial'nogo obshchestvva na sovremennom etape razvitiya: monografiya], Lap Lambert Academic Publishing, Saarbrucken, 163 p. [in Russian]

Weber, M. (1994), “The economic ethics of world religions. The attempt of comparative studies in the sociology of religion”, Selected. The image of society [“Khozyaistvennaya etika mirovykh religii. Popytka sravnitel'nogo issledovaniya v oblasti sotsiologii religii”, Izbrannoe. Obraz obshchestva], Progress, Moscow, p.43. [in Russian]


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.