Проблемне поле і особливості функціонування економічної сфери буття людини

Оksana Petinova

Анотація


Стаття  присвячена  соціально-філософському осмисленню  економічної  сфери  буття  людини.  Розглядаються  її  особливості функціонування,  характерні  риси.  Автор  приходить  до висновку,  що  економічна  сфера суспільства виступає детермінантою всіх соціальних  процесів в їх історичному розвитку, вона  дає  можливість  прослідкувати  все  багатство  цілісної  життєдіяльності  особистості,
без постійного процесу виробництва суспільство взагалі та особистість зокрема не могли б  розвиватися.  Економічна  освіта  в  Україні  набуває  високого  статусу  в  рамках загальнодержавної  політики,  це  пов’язано  як  і  з  нагромадженням  інформації  в  різних сферах діяльності особистості, так і безпосередньо  із зовнішніми змінами в суспільстві – новими  культурними  тенденціями,  новими  економічними орієнтирами.  Розкрито  вплив економічної  діяльності  на  світогляд  людини.  Висвітлено  вплив  ринкових  відносин, матеріального  виробництва  на  формування  особистості ринкового  типу  чи  людини економічної.

Ключові слова


Економічна сфера; людина економічна; інновації; модернізація; освіта; ринкова економіка; економічне життя; ринок; гроші; особистість ринкового типу.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Abdeev, R.F. (1994), Philosophy of Informational Civilization [Filosofiia informatsionnoi tsivilizatsii], Vlados, Moscow, 336 p. [in Russian]

Aminova, O.V. “The role of spiritual values in the economic activity of person” [“Rol dukhovnykh tsinnostei v ekonomichnii diialnosti liudyny”], available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Nvchu/Filos/2008_414/414415%5C18.pdf [in Ukrainian]

Boiko, O.P. Philosophy. Textbook for independent study courses in 2 parts [Filosofiia. Navchalno-metodychnyi posibnyk dlia samostiinoho vyvchennia dystsypliny. V 2-kh chastynakh], Part 2. Philosophical Systems, DVNZ UABS NBU, Sumy. [in Ukrainian]

Dzvinchuk, D. (2006), Education in the historical and philosophical dimension: development trends and management [Osvita v istoryko-filosofskomu vymiri: tendentsii rozvytku ta upravlinnia], ZAT “Nichlava”, 378 p. [in Ukrainian]

Hlushko, T.P. (2008), Philosophy of Economics in the Structure of Modern Humanities Education: Monograph [Filosofiia ekonomiky u strukturi suchasnoi humanitarnoi osvity. Monohrafiia], Naukovyi Svit, Kyiv, 211 p. [in Ukrainian]

Honcharenko, N.A. “The reality and utopianism of the phenomenon of wealth in the structure of social capital” [“Realnist i utopichnist fenomenu bahatstva u strukturi sotsialnoho kapitalu”], available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Gileya/2011_53/Gileya53/F16_doc.pdf [in Ukrainian]

Kremen, V. “The future is for individuals who actively think and who will be able to fit into a system of artificial intelligence” [“Maibutnie — za indyvidamy, yaki aktyvno mysliat, yaki zumiiut umontuvatysia v systemy shtuchnoho rozumu”], available at: http://dt.ua/EDUCATION/vasil kremen maybutne za individami, yaki aktivno mislyat, yaki zumiyut umontuvatisya v sistemish-50461.html [in Ukrainian]

Kutsenko, V.I. (2003), Economics of education [Ekonomika osvity], Milenuim, Kyiv, 105 p. [in Ukrainian]

Mazaraki, A.A., Ilin, V.V. (2004), Philosophy of Money: Monograph [Filosofiia deneg: monografiia], KNTEU, Kyiv, 719 p. [in Russian]

Minakov, M. (2002), “Peter Sloterdijk and his “Critique of Cynical Reason” [“Peter Sloterdaik i yoho “Krytyka tsynichnoho rozumu”], Ukrainian Humanitarian Review, No. 8, pp. 199-204. [in Ukrainian]

Nikolaienko, S.M. (2006), Education in the innovative progress of society [Osvita v innovatsiinomu postupi suspilstva], Znannia, Kyiv, 207 p. [in Ukrainian]

Nikolaienko, S.M., Teslenko, V.V. (2007), Quality education is the key to personal self-fulfillment [Yakisna osvita – zaporuka samorealizatsii osobystosti], Pedahohichna Presa, Kyiv, 176 p. [in Ukrainian]

Ohnev’iuk, V.O. “Education in the value system of sustainable human development” [“Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku”], available at: http://www.psyh.kiev.ua [in Ukrainian]

Osipov, Yu.M. (2001), Philosophy of Household [Filosofiia haziaistva], Yurist, Moscow, 624 p. [in Russian]

Prychepii, Ye.M., Chernii, A.M., Chekal, L.A. (2005), Philosophy [Filosofiia], Akademvydav, Kyiv, 592 p. [in Ukrainian]

Sbruieva, A.A. (2004), Tendencies of reforming secondary education of developed English-speaking countries in the context of globalization (90-ies of XX – beginning of XXI century): Monograph [Tendentsii reformuvannia serednoi osvity rozvynenykh anhlomovnykh krain v konteksti hlobalizatsii (90 – ti rr. XX – pochatok XXI st.): monohrafiia], VAT “Sumska oblasna drukarnia”, Kozatskyi Val Publishing, Sumy, 500 p. [in Ukrainian]

Schopenhauer, A. “Aphorisms of worldly wisdom” [“Aforizmy zhiteiskoi mudrosti”], available at: http://www.theosophy.ru/lib/aforizmy.htm [in Russian]

Shcherba, S.P. (2004), Philosophy. Textbook for high school students [Filosofiia: Navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl.], Kyiv, available at: http://slv.com.ua/bookz/177/6091.html [in Ukrainian]

Skotnyi, P.V. (2009), “Property as a socio-economic phenomenon: the philosophical aspect” [“Vlasnist yak sotsialno-ekonomichnyi fenomen: filosofskyi aspect”], Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, Philosophy, Psychology, Pedagogics Series, No. 3 (27), Part 1, pp. 60-63. [in Ukrainian]

Smith, A. The Wealth of Nations [Issledovanie o prirode i prichinah bogatstva narodov], available at: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/ Econom/smit/smit_1.pdf [in Russian]

Vakarchuk, I. (2008), “Higher education of Ukraine – European dimension: the state, problems and prospects: report of the Minister of Education at the board of the Ministry of Education and Science March 21, 2008” [“Vyshcha osvita Ukrainy – yevropeiskyi vymir: stan, problemy, perspektyvy: Dopovid Ministra osvity i nauky na pidsumkovii kolehii Ministerstva osvity i nauky 21 bereznia 2008 r”], Osvita i upravlinnia, Vol. 11, pp. 6-20. [in Ukrainian]


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.